klein vast driehoekig raampje

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

klein vast driehoekig raampje

Bericht door Hutch »

Hallo

Ik wil graag het vaste driehoekig raampje verwijderen om onder de rubber aansluiting roestvorming zit en ik hier nieuwe stukjes in wil zetten.
Graag zou ik willen weten hoe het raampje verwijdert kan worden? :roll:

Of waar ik het ergens kan vinden hoe ik het kan doen? :roll:

Mvg Hutch :whistle:
Gebruikersavatar
Gombal
Erelid
Erelid
Berichten: 5424
Lid geworden op: vr dec 11, 2009 9:26 pm
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Locatie: Zeeland

Re: klein vast driehoekig raampje

Bericht door Gombal »

Deurbekleding eraf halen, zit een boutje aan de binnenkant van de deur bijna in het verlengde van de strip welke tussen het zijraam en de driehoek zit. Boutje weghalen. Strip zit geklemd aan de bovenzijde, ben even kwijt of je ook je zijraam helemaal eruit moet halen zodat je de strip er netjes uit kan scharnieren.
Maar dat zie je vanzelf ;)
Als de strip eruit is kun je het driehoekraampje eruit halen.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: klein vast driehoekig raampje

Bericht door Hutch »

Hoi Gombal

Ga het proberen of dit zo gaat lukken bedankt voor je uitleg.

Mvg Hutch
Gebruikersavatar
MB280E
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 387
Lid geworden op: za apr 18, 2009 8:38 pm
Roepnaam: Jan
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 280E 1982
W126 280SEL 1982
R107 560SL 1985
Locatie: Gent

Re: klein vast driehoekig raampje

Bericht door MB280E »

Bij mijn station zit er bovenaan ook een klein schroefje.
Deze is te bereiken na verwijderen van het raam rubber
Gebruikersavatar
Gombal
Erelid
Erelid
Berichten: 5424
Lid geworden op: vr dec 11, 2009 9:26 pm
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Locatie: Zeeland

Re: klein vast driehoekig raampje

Bericht door Gombal »

Zou eerst idd naar dat schroefje bovenop kijken Leen zoals Jan zegt, het is voor mij al even geleden dat ik dat verwijderd heb ;)
Zou je een berg werk schelen.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: klein vast driehoekig raampje

Bericht door Hutch »

Hoi Jan Arjan

Juist aan de bovenzijde van de deur een schroefje en achter het deurpaneel.
Het is gelukt raampje is eruit nu de roest onder het rubber aanpakken.


Mvg Hutch
Plaats reactie