BoudewijnB

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
BoudewijnB

BoudewijnB

Bericht door BoudewijnB »

Hoi,

Mijn naam is Boudewijn, 21 jaar en woonachtig in de regio Arnhem.

Vorige week een 230E automaat gekocht uit 1986. Niet super strak maar technisch in orde. Hij komt uit Duitsland en staat dus nog op winterbanden. Verkoper zorgt voor NL kenteken en APK. Mijn Volvo S40 kon ik voor een mooi bedrag inruilen.

Hij heeft wat roest op de carrosserie maar de onderkant is gewoon hard.
Elektrisch schuifdakje werkt niet, motor hoor je wel.
Portier van de bestuurder sluit niet mooi, daar ga ik als eerst wat aan doen. (tips?) Het portier valt wel in het slot maar sluit niet goed aan waardoor je de wind hoort ruisen. Ik heb gelezen dat het een behoorlijke klus is met de schanieren. In het ergste geval is de deur krom en moet er een nieuwe in.

In de tussentijd op zoek naar een LPG inbouwbedrijf en lekker goedkoop met LPG rijden.

Groeten!
Bijlagen
benz.png
benz.png (262.28 KiB) 3260 keer bekeken
Tommy
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: BoudewijnB

Bericht door Tommy »

Hallo Boudewijn,
Welkom!
Om met de deur in huis te vallen, ik woon ook in de regio Arnhem en voor inbouw voor je LPG-tank moet je eens informeren bij het Pandje in Velp aan de Sophiastraat.
Mooie auto en wees er zuinig op!

Groetjes,
Tommy
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986

Bericht door Pena »

Welkom Boudewijn,

Ik ga er van uit dat je deur niet alleen in het 1e slot valt maar ook in het 2e.
Als hij dit niet doet dan zit je deur niet vlak met je achterdeur (en dan heb je zeker wind geruis).

Dus 2e slot ok.

Je kan eens kijken naar het rubber tussen de style van de voor en de achterdeur.
Het rubber zit aan de voordeur vast maar als het versleten is dan blijft het met dicht gooien zelfs voorbij de style van de achterdeur hangen. Zeg maar dat het rubber dan te plat is geworden. Hierdoor zou je ook meer lawaai kunnen krijgen.

PS maar als je deur vlak ligt, voor, achter, boven en beneden, dan hoef je niks te stellen.
Herman
250D
300D
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Hoi Boudewijn, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
BoudewijnB

Bedankt voor de tips! Ik kan niet wachten om hem op te halen, nooit meer schakelen! :lol:
wallietax

Bericht door wallietax »

Heb je deze in Doetinchem bij Time Cars gekocht?

gr.wallietax 8-)
BoudewijnB

Nee ietsje verder, zelhem. trendy cars. (wat een naam...)
BoudewijnB

Zo, hehe. Volvo is ingeruild en er staat een dikke MB op de stoep. Verse APK (veerschotels LV en RV o.a. vervangen, blij dat ik dat niet heb hoeven doen.) en een NL kenteken.

Het is nog wel even wennen, auto rijdt heel lekker alleen als je hem in de D zet voel je wel een behoorlijke klap. Moet ik me in gaan verdiepen hoe dat (als het uberhaupt kan) op te lossen is.

Verder lijkt het alsof er een kruiskoppeling enige speling heeft van de aandrijving. Aandachtspuntje dus. Buurman van me, werkte vroeger voor MB, heeft er ook even naar gekeken en die kwam een klein roestplekje tegen aan de.. hoe heet dat? Chassisbalk onder de motorkap die in de lengte richting loopt waar o.a. je motorsteun aan zit? (als ik me niet vergis).

Hobby auto dus. :lol:

Heerlijk rijden! Lekker stil van binnen, vergelijkbaar met de S40, wat me heel erg meevalt voor een auto van 25 jaar. Morgen eens flink schoonmaken en wat foto's maken.
aydinx

Bericht door aydinx »

hoi boudewijn,

laat je cardan ophangrubbers nsachecken voor die klap!
veel plezier ermee...
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Om precies te zijn de 4 rubbers waarmee je subframe aan je auto hangt, als deze versleten zijn krijg je dat heel erg.
Bij mij waren de voorste versleten/kapot Zie mijn Logboek , na het vervangen was het klapperen/bonken meteen helemaal weg.
Heb het soms nog een klein beetje maar dat is omdat er een beetje speling in mijn differentieel zit, niet ongebruikelijk na 25 jaar en 254000 km.
En is je automatenbak olie al eens gewisseld? Schijnt wonderen te doen bij een automaat.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
BoudewijnB

Bedankt voor de tip! Had ze inderdaad met de search gevonden in het topic van gombal. MB is helemaal nieuw voor mij dus moet het allemaal goed nakijken. Heb tot nu toe meer verstand van VW.

Olie e.d. ga ik volgende maand vervangen. Er zit wel een onderhoudshistorie bij de auto maar ik heb nog niet gezien tot wanneer die is ingevuld.

KMstand is 282 duizend dus het is goed mogelijk dat die rubbers rot zijn.
BoudewijnB

Foto tijd! :silly:
030420111004.jpg

Vandaag even aandacht besteed aan het schuif/kantel dag. Kantelen doet ie met hulp al, schuiven ho maar.

Symptomen:
-Motor hoorbaar, lijkt mij dat die gewoon werkt zoals hoort.
-Vergrendelen en ontgrendelen is te horen als je naar voor of achter gaat met de knop. Je hoort duidelijk iets schuiven in het dak, maar het dakje zelf verplaatst geen milimeter.
-Kantelen lukt wel redelijk, al gaat de bestuurderskant stroef en heeft dus een beetje hulp nodig, met beleid natuurlijk.
-Terugkantelen gaat prima.

080420111026.jpg

030420111009.jpg
Bijlagen
030420111015.jpg
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Dag Boudewijn,
Welkom op het forum en veel succes met het opknappen.
De plekken goed uitslijpen en plaatjes in lassen, netjes afwerken en in een goede antiroest primer zetten, etc. Let je ook op de kriksteunen, de achterruit (zie kofferbak) en onder de rubbers van de deurstijlen?
Groet, Marius
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BoudewijnB

Bedankt Marius. :D

Krikpunten achter zijn in orde, voor lijken ook goed genoeg maar ik heb ze nog niet heel grondig geïnspecteerd. Dorpel rechts zit een plaatje op gepuntlast, ben wel benieuwd wat er achter zit..

Bijrijdersportier is het ergst aangetast door de roest. Voor de rest zijn het vooral blaasjes. Dat plaatwerk maak ik me niet heel druk om momenteel. Dat zie ik vanaf de bestuurdersstoel toch niet. :lol:
Eerst gas inbouwen, wat ik misschien zelf ga inbouwen. Daarna krijg de onderkant aandacht en als laatste de carrosserie. Ik ga er voor de winter natuurlijk wel voor zorgen dat de roestschade niet nog erger kan worden..

30032011996.jpg

Parkeren is nog wel even wennen, zoals te zien is staat de Benz zo scheef als een toeter. Heel bijzonder want met mijn voorgaande auto's kon ik altijd kaarsrecht parkeren.
Carlo van Erp

Bericht door Carlo van Erp »

Dat je Benz iets scheef staat geeft niets, al neem je twee vakken in beslag. De rest van de automobilisten zou toch op een eerbiedige afstand moeten blijven....

Effe zonder gekheid, de auto is inderdaad wat onoverzichtelijk met parkeren. Maar het komt goed. Op een dag snap je waarom die ster op de motorkap zit. Om te richten...
BoudewijnB

Parkeren gaat wel lukken. Even wennen. Vandaag ging het gewoon zoals het hoort.

En kon ik m'n schuifdakje met de hand dicht doen.. :angry:
BoudewijnB

Nou, dat was me wat...

Was aan de slag gegaan om de verlichting te maken van de automaatstand. Ik dacht dat je die pookknop van er wel af kan draaien zoals bij de meeste auto's. Niet dus. Ik draai er aan en het rubber scheurt helemaal stuk. :angry:

Nouja, verlichting werkt inmiddels. Nieuw lampje, klaar.

Nu op zoek naar een nieuwe pook.
BoudewijnB

Afgelopen 2 keer tanken een respectievelijke 1 op 10,4 en 1 op 10,9 gehaald. Valt me reuze mee voor een dikke 2,3Liter automaat van 25 jaar oud! :o

Beetje hetzelfde als mijn voormalige Volvo S40 deed alleen betaal ik nu geen wegenbelasting meer a 50 euro per maand en is de verzekering 3 tientjes per maand goedkoper! :woohoo:
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985

Bericht door Merceders200D »

Hoi Boudewijn,

Tel je het onderhoud van de wagen per maand ook mee?

Verder nog welkom hier op het leerzame forum.

Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
BoudewijnB

Hoi Carel,

Nee onderhoud heb ik niet mee berekend in de vergelijking omdat ik niet denk dat de Benz duurder zal zijn dan de Volvo die ik had.

Ik ben ondertussen spullen aan het bestellen om de Benz een beurtje te geven.

Oliefilter, luchtfilter, bougiekabels en bougies.
Plaats reactie