De avonturen van Qbuik's Benz: het Atomium in Bruxelles

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Plaats reactie
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

De avonturen van Qbuik's Benz: het Atomium in Bruxelles

Bericht door Qbuik »

Dit verhaal draag ik op aan Kate en William, de inspiratiebronnen voor mijn ringtone.

Beste forumleden :D ,

het is weer eens tijd voor een nieuw avontuur. Ditmaal naar Bruxelles, de stad met 2 gezichten: oud en modern, de stad met 2 talen: Vlaams en Frans, de stad van mijn 2 grote vrienden: Lambik en Herman!

Vrijdag.............VRIJdag......de naam van deze dag is zowaar haast gelijk aan mijn lievelingsdag: vrije dag. Deze vrijdag begon op wel heel byzondere wijze voor Qbuik.
Precies op het moment dat ik uit mijn bed stapte, begon de ringtone van mijn mobieltje plots te spelen:

Ik drukte de groen beantwoord-knop op de telefoon in en riep ietsje-pietsje slaperig: ' Morgeu... met Qbuik'.
Aan de andere kant sprak een zachte stem: "Qbuik. Ge spreekt met Herman.
Hoe goat het met u...... Manneke????' Heb gij zin om noar mij te geroaken in Bruxelles??????
..............................
Ha! Herman!! Precies op het goede moment belt de juiste man. Stom verbaasd was ik wel, want Herman was een man van druk-druk-druk en altijd in besprekingen met allerlei duistere figuren. Dat hij mij nu voor de start van de vrijdag belt, komt goed uit. Kan ik er dan toch mooi mijn lievelingsdag van maken. Zonder na te denken was het antwoord al in de telefoon terecht gekomen: 'Ja Herman, dat is goed! Waar zie ik je dan?'........ 'Qbuik 11.00 bij het Atomium. Drinken we doar een pintke op het leven' En weg was Herman. Zo ging dat altijd. Kort en altijd druk-druk-druk...... op naar zijn volgende netwerk-contact. Maar hij had het hart op de juiste plek. Een gouwe vent. Zo'n vriend gun ik iedereen......

Ineens realiseerde ik me dat Herman nog helemaal niet wist dat ik een Benz W124 had gekocht. Nu moet ik zeggen, dat hij zelf nauwelijks achter het stuur van een auto zat. Dus of het hem ook werkelijk zou interesseren???? Herman was echt een type dat zich liet rijden. Comfortabel, relaxed, zat hij ver weggezakt in de lederen achterbank van een Rolls. Een barretje achterin met de nodige versnapperingen, waardoor hij gewoon kon doorgaan met zijn 'roeping'. 'Roeping'.....zo sprak Herman altijd over zijn werk.
Tsja Herman.....ik nam snel een douche, sprong in mijn spijkerbroek, die al voor me klaarstond en trok een schoon fris shirt aan . Met de boterham in de hand liet me zakken in mijn heerlijke Benz-stoel. Heerlijk!! Een rit naar Bruxelles! Lekker rijden. Wat zou Herman eigenlijk van mijn auto gaan vinden?????? Spaaannnnneennnnnnnd..... :D
brussel.gif
brussel.gif (3.2 KiB) 4513 keer bekeken

Vlag van Bruxelles
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Re: De avonturen van Qbuik's Benz: het Atomium in Bruxelles

Bericht door Qbuik »

Forum-leden,

Na ruim 1,5 uur rijden kwam ik aan in Bruxelles bij het Atomium. Gelijk maar een paar kiekjes maken, voordat Herman komt. Want dan kom ik er toch niet meer toe. Volgens de zeer dominante Herman is er dan alleen nog maar tijd voor Belgische pintjes!! :D

DSC02262.JPG

DSC02260.jpg
DSC02260.jpg (40.04 KiB) 4489 keer bekeken

Mooi gezicht.....Qbuik's Benz uit 1986 voor het (pas gerestaureerde) Atomium uit 1958.
Wie-o-Wie glimt mooier??? :?:
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Kijk voor meer info over het Atomium op:

http://atomium.be/

DSC02243.JPG
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Het was 11.00 uur. Herman was in geen velden of wegen te bekennen. Had het zeker weer druk met de spelletjes op het kantoor.

DSC02248.JPG
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Ik keek op het klokje in m'n Benz. De oranje wijzers gaven streng het tijdstip aan: 11.40 uur.

Herman-Herman.................waar zit je toch??????
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Bouwjaar: 1985

Bericht door Merceders200D »

''Op een terras ergens in Frankrijk in de zon...' :lol: :lol: '

(tekst: Acda en de Munnik)

Mooie plaatjes hoor!

Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Neen Carel, hij zit niet in Frankrijk..........maar waar dan wel??

DSC02251.JPG
DSC02251.JPG (70.64 KiB) 4446 keer bekeken
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Zou hij het Atomium zijn ingegaan en mij daar lopen te zoeken. Neen....dat zal toch wel niet....is niet logisch!
Maar Qbuik.....we hebben hier wel te maken met de Belg Herman, die hoogstwaarschijnlijk al wat pintjes achter zijn kiezen heeft. Logica geldt voor hem dan echt niet meer. Heel veel van zijn beslissingen op zijn werk neemt hij na enkele flinke pinten. Ik dan dus maar 1 ding doen: het Atomium in. Zit niets anders op.

Ik voel me gehaast en niet prettig. Ik rij Qbuik's Benz naar het parkeerterrein, zoek een mooi plekje, spring eruit en wandel snel naar de kassa. Een vriendelijke vrouw, met rood vlassig krullend haar, verkoopt mij een entreekaartje Atomium. De man van de bewaking checkt mijn krokodillen-handtasje en voila, ik mag naar binnen. Leuk om dit eens te zien.
Mijn oog valt direct op de plattegrond:
bus_tours_atomium.jpg
bus_tours_atomium.jpg (26.84 KiB) 4446 keer bekeken

Tja! Als Herman hier al is, in welke bal zal hij dan zitten? Plotseling bekruipt me een raar gevoel in de maag. Heb ik mijn Benz wel op slot gedraaid???? Sh*t, als ik ergens een hekel aan heb is dit het wel: ergens binnen in een attractie zitten en overvallen worden door het gevoel dat je iets niet meer helemaal meer zeker weet! En in dit geval nog wel liefst over het feit of ik m'n Benz op slot heb gedaan!! (Pijn in m'n buik!)
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

:D Forumlezers,

Het zoeken begon. Ik bewoog me via steile roltrappen van de ene naar de andere bal.

DSC05718.JPG

Die ballen.....................ze deden Qbuik duizelen.

DSC05732.JPG

Tijd om eens voorzichtig uit een raampje van de bal naar buiten te kijken. Zou Qbuik's Benz er nog staan?????

DSC05690.jpg

Ooooooooooooooooooo....gelukkig zij stond er nog. Nog even zo netjes als ik haar had geparkeerd.
Maar zie ik het nu goed? Beweegt er iets in Qbuiks Benz?????
Het leek alsof ik aan de bestuurderskant iemand zag zitten. Mmmm, zal wel verbeelding zijn!

Snel pakte ik de roltrap naar de laatste bal. De top. De ruimte was leeg en werd omhuld door een intense stilte. Gewoon scary! Wegwezen Qbuik, terug naar de vorige bal om toch nog even stiekem te kijken of er echt niemand in die Benz zit.
Toen ik even later bij het raampje aankwam en naar buiten keek, kreeg ik zowat een hartstistand. Qbuiks Benz was WEG!!! FOETSIE!!! WEG!!!

DSC05690a.jpg

Ik zakte langszaam naar de grond. Op mijn knieen dacht ik terug aan mijn avontuur in Bregenzerwald.......de achtervolging.......iedereen wilde toen Qbuiks Benz hebben. Maar ik wist gelukkig te ontkomen. Zou dit dan het einde gaan betekenen van de reeks "De avonturen van Qbuik's Benz"????
Ik vermande mezelf door te denken aan al die forumleden die het plesant vonden om de avonturen te lezen. De kracht voelde ik weer terug in mijn lichaam vloeien. 'Neen! Dit mag en zal niet gebeuren' schreeuwde ik uit. De schreeuw echoode van bal naar bal naar bal. Het kon niemand zijn ontgaan dat Qbuik dit niet pikte. Qbuik, jongen: tijd voor actie!
Zoert

Bericht door Zoert »

Bij fout parkeren slepen ze je inderdaad gewoon weg! :lol:
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Beste-beste forumleden,

het is haast al weer een maand geleden dat ik het Atomium in Bruxelles verliet om mijn Benz te zoeken. De dagen die volgden zijn niet in mijn koude kleren gaan zitten.
Nog nooit-nooit heb ik me zo slecht gevoeld.......eenzaam.....alleen....ontdaan van wat mij lief is. Jullie begrijpen het waarschijnlijk al. Qbuik's Benz is weg, was weg en blijft weg. Zelf de meest bekende speurneuzen zijn door mij ingezet om mijn Benz terug te vinden. Tijd nog geld zijn gespaard om de Benz terug te vinden.....De meest gerenommeerde bureau's heb ik ingeschakeld. Een klein overzichtje met hun resultaten:

040412.jpg
040412.jpg (50.93 KiB) 4265 keer bekeken

"niets gevonden".......

images.jpg
images.jpg (11.27 KiB) 4265 keer bekeken

CSI-NY: "Nothing Found......."

flikken.jpg
flikken.jpg (11.86 KiB) 4265 keer bekeken

"Niks hier"
miami.jpg
miami.jpg (11.04 KiB) 4265 keer bekeken

CSI-Miami: "Qbuik's Benz is not found here"

derrick.jpg
derrick.jpg (30.56 KiB) 4265 keer bekeken

"Leider, nichts zu finden"

barretta.jpg
barretta.jpg (35.84 KiB) 4246 keer bekeken

Sammy sings: "Don't go to bed with no Benz in your head....o no......"

colombo.jpg
colombo.jpg (9.25 KiB) 4265 keer bekeken

?????????.........."I forgot the question...."

Al met al, weet ik het niet meer. :idea: :idea: Misschien zijn er nog wel speurneuzen op het forum te vinden!!!???

WIE VAN HET FORUM KAN MIJ HELPEN MET DE ZOEKTOCHT NAAR QBUIK'S Benz????
Sterretje1968
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rene
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door Sterretje1968 »

Volgens mij is ze afgesleept wegens verkeerd parkeren...
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

ja, jullie zien het goed een :D !!
Het lijkt erop dat er schot in de zoektocht naar Qbuik's Benz komt!
De gendarmerie van Brussel heeft mijn Benz namelijk zien rijden. Eergisteren zag men haar met grote snelheid rijden richting het EU-gebouw. De gendarmerie heeft geprobeerd om een achtervolging in te zetten. Maar helaas was Qbuik's Benz plotsklaps evensnel verdwenen als zij verschenen was. Dit werd mij allemaal vanochtend via de telefoon verteld.
Ik ben weer helemaal opgeknapt en blijf nu super-positief! Immers mijn astral-zilvere Benz is gezien en dat is al heel wat!
De gendarmerie heeft mij toegezegd het gebied rond het EU-gebouw vanaf nu extra scherp in de gaten te gaan houden.

Gaat het avontuur in Bruxelles dan toch nog goed aflopen voor Qbuik??
Het is wel ├®├®n van de spannendste avonturen tot nu toe in de reeks van 'De avonturen van Qbuik's Benz'.
Wordt vervolgd.

Benz-grtz

Qbuik :D
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Forumleden,

:ugeek: Zit net het late journaal te kijken om de laatste ontwikkelingen over de Griekse bodemloze put te volgen.....

TV1.jpg
TV1.jpg (13.25 KiB) 4108 keer bekeken

...zie ik tot mijn stomme verbazing een interview met mijn vriend Herman!! Nonchalant geeft hij een interview weg vanuit.....: ?????? Is dat niet mijn Benz ????????
Ik zit met m'n neus tegen het scherm om de details van het zichtbare deel van de auto te bekijken. Is dat Qbuik's Benz??

Dit kan toch niet waar zijn. De dag van haar verdwijning moet Herman op de plaats delict zijn geweest. Als dit zo is.........Is er dan werkelijk niemand meer te vertrouwen op deze wereld :(

Benz grtz

Qbuik
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Ladies and gentlemen of this forum,

We got him!! :D

Ja, Qbuik's Benz is terug. Bij een verkeerscontrole in Den Haag is de auto van de weg gehaald. Achter het stuur zat Herman..........m'n ex-vriend..........
Ga nu snel naar Den Haag om Qbuik's Benz op te halen

Benz-grtz

Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

wat een toestand! Kreeg Qbuik's Benz niet mee van de gendarmerie i.v.m. een zogenaamd 'uitgebreid' sporenonderzoek. De politie twijfelt eraan of Herman wel de dief van mijn W124 is!? Eerst bewijzen en dan pas veroordelen zegt men tegen mij. Ik werd dan ook ver weg gehouden van de auto. De auto heb ik nog steeds niet terug en inmiddels loopt Herman al weer als vrij man rond in het EU-fort van Brussel. Terecht - onterecht? Ik weet het niet meer........
Maar waarom krijg ik mijn auto niet terug? In Brussel geeft men alles zo makkelijk weg?
De afgelopen tijd gingen er weer enkele miljarden richting Greece.......maar Qbuiks Benz teruggeven......Ho maar! Dat lijkt te veel gevraagd. Of wordt de persoon Herman in bescherming genomen door de EU-lieden uit Brussel??

Benz-grtz,

Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Beste forumleden,

eindelijk heb ik de auto dan terug! Behoorlijk uitgewoond.......dus met spuitbus schoonmaakmiddel, emmertje sop met spons de auto in.....wat een smeerkees die Herman, Bah.....shame on you!!!

Benz-grtz

saw124
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 200
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D 1984 aut.
W212 E300 BT Hybrid, W140 S600L 1996,
Nissan 300ZX Z31 1986
Triump Daytona 955I.

Bericht door saw124 »

Is dit serious, of fictie?

Flink balen als het echt is, zo niet, leuk verhaal :)
Ben geen expert, maar rijdt wel lekker zo'n Mercedes?
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Bouwjaar: 1985

Bericht door Merceders200D »

Ben er wel achter dat ie zeer goed fotoshoppen kan, (foto's onder aan atomium)

Maar ach ja , hij zou zo een tv serie kunnen maken. ;) ;)
''Keep on chooglin'' !!!!
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder

Bericht door Qbuik »

Waarschuwing voor al diegenen die de komende maanden met hun Benz door Europa zwerven:
i.v.m. spoedoverleg over de eurozone en de euro kan Herman overal in Europa opduiken. U bent gewaarschuwd

Watch your Benz!!

Benz-grtz

Qbuik
Plaats reactie