Beste forumleden
,het is weer eens tijd voor een nieuw avontuur. Ditmaal naar Bruxelles, de stad met 2 gezichten: oud en modern, de stad met 2 talen: Vlaams en Frans, de stad van mijn 2 grote vrienden: Lambik en Herman!
Vrijdag.............VRIJdag......de naam van deze dag is zowaar haast gelijk aan mijn lievelingsdag: vrije dag. Deze vrijdag begon op wel heel byzondere wijze voor Qbuik.
Precies op het moment dat ik uit mijn bed stapte, begon de ringtone van mijn mobieltje plots te spelen:
Ik drukte de groen beantwoord-knop op de telefoon in en riep ietsje-pietsje slaperig: ' Morgeu... met Qbuik'.
Aan de andere kant sprak een zachte stem: "Qbuik. Ge spreekt met Herman.
Hoe goat het met u...... Manneke????' Heb gij zin om noar mij te geroaken in Bruxelles??????
..............................
Ha! Herman!! Precies op het goede moment belt de juiste man. Stom verbaasd was ik wel, want Herman was een man van druk-druk-druk en altijd in besprekingen met allerlei duistere figuren. Dat hij mij nu voor de start van de vrijdag belt, komt goed uit. Kan ik er dan toch mooi mijn lievelingsdag van maken. Zonder na te denken was het antwoord al in de telefoon terecht gekomen: 'Ja Herman, dat is goed! Waar zie ik je dan?'........ 'Qbuik 11.00 bij het Atomium. Drinken we doar een pintke op het leven' En weg was Herman. Zo ging dat altijd. Kort en altijd druk-druk-druk...... op naar zijn volgende netwerk-contact. Maar hij had het hart op de juiste plek. Een gouwe vent. Zo'n vriend gun ik iedereen......
Ineens realiseerde ik me dat Herman nog helemaal niet wist dat ik een Benz W124 had gekocht. Nu moet ik zeggen, dat hij zelf nauwelijks achter het stuur van een auto zat. Dus of het hem ook werkelijk zou interesseren???? Herman was echt een type dat zich liet rijden. Comfortabel, relaxed, zat hij ver weggezakt in de lederen achterbank van een Rolls. Een barretje achterin met de nodige versnapperingen, waardoor hij gewoon kon doorgaan met zijn 'roeping'. 'Roeping'.....zo sprak Herman altijd over zijn werk.
Tsja Herman.....ik nam snel een douche, sprong in mijn spijkerbroek, die al voor me klaarstond en trok een schoon fris shirt aan . Met de boterham in de hand liet me zakken in mijn heerlijke Benz-stoel. Heerlijk!! Een rit naar Bruxelles! Lekker rijden. Wat zou Herman eigenlijk van mijn auto gaan vinden?????? Spaaannnnneennnnnnnd.....

Vlag van Bruxelles