W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 17 nov 2018, 06:22

Een paar vragen over mijn 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Shostakovich124 » 27 aug 2018, 11:38

Nico 43 schreef:Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie de brandstof pomp bij mij heeft een constante stroom en blijft dus constant door lopen.

Hoe en waarom het is gedaan weet ik niet ik zie wel over de bodem een rode draad lopen van voor naar achter ik vermoed dat dit de rechtstreekse draad is.

Nou wil ik vragen loopt de brandstof pomp origineel over een relais of zit hij anders aangesloten ik zou graag alles weer in de oude staat willen herstellen met jullie hulp.

Alvast weer bedankt voor jullie hulp ;)


Die rode draad kan ook goed van een oud alarm/afstandsbediening CV o.i.d. zijn en dat het relais blijft hangen.
Neem aan dat dit sinds kort het geval is?
Als je het brandstofpomprelais uit z'n voetje trekt, stopt de benzinepomp met draaien? (eerst even de minpool los)
In jouw auto is dat relais de "Kaltstart steuerung" das al een oude en waarschijnlijk nog de eerste/originele of
al een nieuw type, daarop staat "KVS + Kickdown".

mvg
Geert
Shostakovich124
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 25 mei 2013, 18:42
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam: Geert
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 27 aug 2018, 21:50

De brandstofpomp zit al rechtstreeks aangesloten vanaf dat ik hem heb dus dat heeft de vorige eigenaar gedaan denk ik.

Ik zal morgen eens naar dat relais gaan zoeken een kennis van mij heeft ook een W124 misschien kan ik zijn relais eens proberen die van hem is van 1992 ik neem aan dat het hetzelfde principe is??

Ik zou het graag op willen lossen dat de pomp niet constant door loopt ik zal ook de rode draad eens gaan volgen.


Hij komt wel uit de hoek van de brandstofpomp en zal ook eens van voren kijken waar hij heen loopt.
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 28 aug 2018, 20:32

Wel goed dat je dit aanpakt, de pomp hoort inderdaad af te slaan als de motor afslaat en het contact staat nog aan.
Het brandstofpomprelais verzorgd dit, dat vind je achter de accu achter de plastic plaat.
Een defect relais is de meest waarschijnlijke oorzaak.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 30 aug 2018, 08:10

Oke bedankt ik ga as weekend eens zoeken waarom hij rechtstreeks aangesloten zit ik vermoed dat het relais kapot geweest is en een nieuwe kost 100 euro zag ik op internet.
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Raytheman » 30 aug 2018, 08:15

Nico,
Tijdeman in Alkmaar heeft vast nog wel een gebruikte liggen. Je kan er een belletje aan wagen
ik vind t moeilijk om te zeggen, maar ik doe t toch: aluminium
Avatar gebruiker
Raytheman
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 03 jan 2018, 14:54
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam: Ray
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 31 aug 2018, 12:40

Bedankt voor de naam ik zal eerst eens gaan zoeken waarom hij rechtstreeks zit aangesloten ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 01 sep 2018, 07:54

Hallo allemaal,

Ik wil jullie toch eens om advies vragen ik heb een aan de buitenkant mooi 6 cilinder gezien op internet en had gebeld met de garage eigenaar.

Volgens hem zit er maar 1 roestplekje aan de buitenkant en ja de gevoelige plekken zal ik toch moeten bekijken als ik bij de auto ben.
De meters op de tellerbak doen het soms wel en soms niet dat zou een massa probleem kunnen zijn??

Ook doen de ramen aan de bijrijderskant niet maar dat vind ik niet zo spannend.

De APK is wel over een maandje afgelopen maar hij heeft maar 171.000 origineel gelopen dat is erg weinig.

Er is denk ik wel iets moois van te maken is er ook iemand van jullie bekend met deze auto en hebben jullie nog tips???

Het gaat om deze 6 cilinder ;)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... ousPage=lr

Alvast bedankt weer voor jullie hulp en advies :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Blauwe Hap » 01 sep 2018, 09:03

Hi Nico, idd nette km stand, maar wat een uitgewoond vies hok! Maar ja als motor droog is en netjes loopt (650tpm stationair) en zoals gezegd geen roest (prik bij de subframe ophangpunten ook vooral door de caoting!!) kan je je voor die prijs geen buil vallen. Wel kale MOP0 vol in de wegenbelasting, geen airco, handbak, wieldoppen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Succes
Blauwe Hap
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 22 sep 2013, 20:09
Woonplaats: Kennemerland
Roepnaam: Caspar
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 M103 1986, W126 M117 1985, W463 M104 1994


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Vlim » 01 sep 2018, 10:29

Geen slechte prijs, maar die KM stand in combinatie met de staat? Die is minstens 1,5 ton teruggedraaid :lol:
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 28 okt 2012, 08:26
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 01 sep 2018, 12:34

Als je het zeker wil weten is er maar 1 manier en dat is gaan kijken.
En dan met een instelling om wijzer te worden, niet om hem perse te willen hebben.
Kijk idd naar de typische en bekende plekken waar er roest kan zitten. Op foto's en in beschrijvingen is het altijd een geweldige kar.
Bodem kan hard zijn naar achter de plastic platen hoeft geen ijzer meer te zitten bijvoorbeeld bij de dorpels. Heb er al diverse op die manier gezien en volgens de advertentie geen roest.
Kijk naar de veerschotels voor, onder de motorkap naar roestgaten op de wielkasten (de schroeven waar de modderkuipen mee vastzitten) en achter de koplampen. (Steun van de bumper)
Til de vloermatten op, ook de dikke opvulling en kijk naar roest of water.
Haal de achterbankzitting omhoog en check bij de CV pomp en aan de andere kant op roest en water.
Staan de cijfers van de totaalteller netjes horizontaal of hangt hij aan de rechter kant naar beneden, dan blijft de stand gewoon staan.
Kijk in de kofferbak bij het reservewiel naar roest/vocht.
Hoe ruikt hij van binnen, fris, zoals je eigen auto of muf.

Op elke foto ziet een auto er geweldig uit, in het echt ziet het er vaak heel anders uit.
Ze willen auto's verkopen.

Hoe meer je er bekijkt en proefrijdt, hoe makkelijker het wordt om onderscheid te kunnen maken. (En het is altijd leuk om eens in een andere te rijden.)

Hoe er rekening mee dat alles wat je al aan je eigen wagen vervangen hebt qua rubbers, lagers enz. dat dat bij deze ook moet en misschien meer. Alle rubbers in de ophanging en aandrijving zijn na 30 jaar gewoon op.
Neem een kleine schroevendraaier mee zodat je kan prikken op de bekende plekken. En als het kan neem iemand mee, 2 zien meer als 1.

En is het niets dan heb je leuk een rondje gereden en ben je weer wat ervaring rijker!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 5233
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 01 sep 2018, 19:52

Bedankt voor jullie adviezen jullie zijn wel eerlijk dat waardeer ik wel maar ja voor deze betaal je ook de volledige wegenbelasting dat doe ik voor de mijne nu ook(1988) ik kan niet 3 maanden zonder auto.

De oldtimer regeling is voor mij niet interessant ik weet niet hoe ik anders op mijn werk moet komen en deze valt in dezelfde groep vallen als degene die ik nu heb.

En ja hij is niet echt schoon maar om het nou een uitgeleefd hok te noemen :lol: hij is wel smerig vooral de bestuurders stoel maar ja een paar uurtjes poesten.

De kilometerstand is niet anderhalve ton terug gedraaid de kilometerstand klopt volgens de RDW.

Ik moet net wat Arjen zegt gewoon gaan kijken of het wat is hij heeft wel een open dak als hij niet krokant is dan is er best wat van te maken en natuurlijk komen dan mijn AMG velgen er ook onder :whistle:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Blauwe Hap » 01 sep 2018, 20:46

Tuurlijk Nico, met wat liefde is er vast iets moois van te maken. Ik zag echter ook de foto van de accu met een heel herfstbos gratis erbij en de vieze/verroeste luchtfilter deksel! Maar snap ik wel want hij heeft sinds januari 2011 maar 3000 km gereden, in 7,5 jaar! Feitelijk staat auto laatste 3 jaar stil, dat verklaard wss de prijs! Maar gewoon gaan kijken, lange proefrit en genieten van de M103.
Blauwe Hap
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 22 sep 2013, 20:09
Woonplaats: Kennemerland
Roepnaam: Caspar
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 M103 1986, W126 M117 1985, W463 M104 1994


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 01 sep 2018, 21:50

Ja je hebt gelijk ik wil toch as Dinsdag eens gaan kijken of het wat is ik hou jullie op de hoogte ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Vlim » 01 sep 2018, 22:17

Er zit een gat van 1989 tot en met 1992 in de RDW registratie. Dus zelfs als er relatief weinig mee gereden is in die jaren, zul je er aardig wat kilometers bij moeten tellen.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 28 okt 2012, 08:26
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 01 sep 2018, 22:48

Ja ik weet het blijft lastig ik zie op Marktplaats nog een 260E staan maar ook hierbij zit er een gat in de tellerstand ja wat heeft hij nou echt gelopen het is wel een Nederlandse auto.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... ousPage=lr

Het word toch even doorsparen denk ik maar bijna elke Benz die ik te koop zie staan is wel wat mee :lol:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor AdamCabrio » 02 sep 2018, 10:27

Nico 43 schreef: even doorsparen :lol:


Inderdaad Nico.

Als een goeie 6 cylinder wil moet je - naar mijn bescheiden mening - niet op marktplaats gaan kijken......

https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... ?cldtidx=1
Avatar gebruiker
AdamCabrio
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 23 dec 2012, 12:20
Roepnaam: Eelco
Type wagen: E200 Cabriolet
Bouwjaar: 1996
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: E320 T 1995
300CE-24 Cabriolet 1992


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 02 sep 2018, 10:38

De oldtimer regeling is voor mij niet interessant ik weet niet hoe ik anders op mijn werk moet komen en deze valt in dezelfde groep vallen als degene die ik nu heb.


Ook met een oldtimer die nog geen 40 jaar is kun je het hele jaar rijden, dan betaal je net zoals bij de auto’s vanaf 1988 de volle belasting

Even doorsparen kan je een hoop geld aan reparaties schelen.
De auto’s die je nu aanhaalt geven mij niet veel vertrouwen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Marcellus » 02 sep 2018, 16:26

Nico 43 schreef:het is wel een Nederlandse auto.


Ik vermoed dat je dat als voordeel ziet? Maar voor mij zo het juist een reden zijn om hem te laten staan, vooral de "koopjes", want koopjes bestaan niet in het zuinige uitgekookte Nederland. Maar zoals al gezegd, ga in ieder geval niet alleen kijken maar neem iemand mee. En vraag een tellerrapport op. Kijk dan ook naar het aantal vorige eigenaren. Bij originele Nederlandse wagens zijn dat er meestal erg veel omdat mensen in Nederland graag snel hun auto verkopen als er iets van kosten aan zit te komen. Er moet wel een ster op de motorkap zitten, maar het mag niks kosten. Ook checken of het chassisnummer wel bij de betreffende auto hoort.
Avatar gebruiker
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 sep 2011, 14:23
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 02 sep 2018, 17:39

Het voordeel van een Nederlandse auto is, dat de (kilometer) historie beter is te achterhalen, want ze wordt gedocumenteerd. Ook België kent zo’n registratie. Van andere landen is mij dit niet bekend. Vreemd genoeg kennen de Duitsers, anders altijd erg punklich, dit nog niet.
Bij ingevoerde auto’s is een (vlak voor) de invoer terug gedraaide teller niet direct waarneembaar als er verder geen historie bij zit. Zit die er wel bij, wordt hij achter gehouden om de auto met lage km stand voor een hoge winst te kunnen verkopen. Op marktplaats komen regelmatig deze “buitenkansjes” voorbij.
Dit is voor de nieuwe eigenaar in spe niet meer te achterhalen.
Ook het aantal eigenaren is in het buitenland (voor ons) onbekend, veelal niet te achterhalen, hier wordt het bijgehouden.
Een auto met veel eigenaren kent vaak meer achterstallig onderhoud dan een met minder eigenaren.

Met een Nederlandse auto heb je wat meer voorkennis voordat je naar de auto gaat kijken, daar kun je je voordeel mee doen.
Laatst bijgewerkt door RD500sec op 03 sep 2018, 09:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 02 sep 2018, 18:18

Bedankt allemaal en ja het blijft lastig al koop je een 260E die uit Duitsland is gekomen dan hoor je ook nog wel eens dat de onderhoudsboekjes vervalst zijn.

Ik denk dat het toch even doorsparen word voor een goede 260E of 300E :handgestures-thumbup:

Die 260E op autoscout is wel een plaatjes zeg.
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron