De prijzen waren wel degelijk belachelijk hoog en het was gewoon MRB vooruitbetalen als men bedragen van 7000,- tot 10000 voor een 1985 of 1986 diesel ging betalen.
In 2011 kon je een 1990/1991 diesel kopen voor 1500,- tot 2000,- van vergelijkbare kwaliteit.
Pas na 4 tot 6 jaar ging men pas wat verdienen met een 1986 wagen en dan waren ondertussen de 1990 a 1991 belastingvrij geworden, die 1986 uit dit voorbeeld was dan totaal niet interessant meer geweest met die vele tonnen extra km's en het uitzicht dat een modernere (vaak met meer optie's) ook belastingvrij is geworden.
Ondertussen waren de prijzen van die 1990/1991 wagens weer tot astronomische bedragen gestegen en kon je weer jaren MRB vooruit betalen
In het verleden was dat met de W123 ook het geval, toen de 1982 - 1983 modellen belastingvrij werden waren de prijzen voor de 1977 - 1978 geheel ingestort
Moraal van het verhaal: alleen de handelaren verdiende er dik aan
En moreel gezien zit het ook scheef want deze berekeningen heeft niets met de oorspronkelijke bedoelingen van de belastingvrij regeling te maken, die was bedoeld als stimulans om mobiel erfgoed op de weg te houden.
Laatst bijgewerkt door Quinten op di jun 11, 2013 6:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.