Hallo, hoop dat jullie allemaal hebben genoten van de kerst?
Gisteren op weg naar huis diesellucht in de auto en laatste km hortend en stotend naar huis.
Een van de retourleidingen was losgeschoten, hele kleppendeksel vol met diesel.
Leidinkjes vervangen maar horten en stoten bleef zolang de vlinderklep van de EGR dichtzit. Die heb ik nu vastgezet in open positie en Vacuümslang van klepbediening losgekoppeld. De verbinding tussen spruitstuk en inlaat is dus nog open maar drosselklep staat nu permanent open. Toch pakt ie onder de 3000 toeren nog steeds niet lekker op. En bij gas geven redelijk wat zwarte rook, maar dat had ie altijd al, zou zelf minder moeten zijn nu met EGR bypass.
Filters zijn schoon en dieselleidingen zijn 100% valse lucht vrij. Boven 3000 revs trekt ie ook lekker door en top is 180.
Mijn zoon even laten rijden en ik er achter, zag ik wat vonken uit de uitlaat bij het terugschakelen.
Heeft iemand idee wat het kan zijn? EGR helemaal verwijderen? Katalysator? Groet, Cas