door MajikSimon » ma sep 05, 2016 12:57 pm
Wel veelzeggend ervaringen die je hebt opgedaan. Denk dat je wel gelijk hebt
de W124, betere exemplaren zijn vrij zeldzaam, de handel gaat wat traag en zelfs bij het adres waar je bent geweest lijkt het allemaal niet zo druk en hard te lopen, want anders denk ik dat het allemaal wat anders gelopen was......
De 300e-24 is een geval apart, ik heb ze altijd gemeden.Complex, lusten aardig wat....niet gangbaar. mooi hoor, maar niet mijn keus...lastig als je heel specifieke reserveonderdelen nodig hebt...let ook eens op hoeveel toeren een auto maakt op de snelweg en hoe prettig je dat vind...
De latere 280 en 320E 24v motoren hebben enkele problemen , verterende motorkabelbomen etc.Verder zou ik een heel stel autos proefrijden. De lak en staalkwaliteit bij MB wisselden. Als er ergens roest of blaasjes zitten is er helaas eigenlijk altijd altijd meer roest...
check bij 1992-1995 onder de kapjes van de krikpunten, vaak is de zaak daar compleet weggerot.Blaasjes bij de wielkasten zijn een indicatie voor meer roest.... elders. Soms zien auto's er mooi uit maar is de achterwielophanging volledig weggerot...mn bij combi's
Verkopers weten dat mensen letten op specificaties, roestpitjes en krasjes en details, en de grote lijnen vergeten en aannames doen...ach een paar roestplekjes en blaasje en verder niks, toch? Verder altijd een auto op de brug zien, al wordt ie verkocht bij een dealer. De meeste mensen die niet heel erg veel weten van auto's kopen een auto mn op uiterlijk en accessoires, dus....'dit en dat moet er per-se op zitten'. Zelf ook gedaan en begrijpelijk maar niet altijd verstandig....Misschien moet je er een stuk ?? zien en dan weet je meer....
Er is erg veel kaf onder het koren particulier, bij liefhebbers en bij bedrijven ook. Succes en ik kan meer tips geven per pm indien gewenst.