W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 17 jan 2018, 19:27

W124 320E start wel/start niet.

Dit is het deelforum voor gasten, hier kunnen gasten van zich laten horen als het aanmelden problemen geeft, of als het gaat om vragen over het lidmaatschap. Let op: Dit is -geen- plaats voor technische onderwerpen of te koop aangeb./gevraagd zaken! Dit zal worden verwijderd.

Moderator: Mafkees

Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gripen » 03 maart 2015, 16:46

Voordat je diagnoses gaat stellen, zorg dat de volgende twee dingen zijn gedaan anders ben je geesten in het systeem aan het achtervolgen:
- Kabelboom vervangen: een van 1998 of nieuwer
- ISC/CC (Non-ASR modellen) of ETA (ASR modellen): een van 1998 of nieuwer (1997 alleen als je hem zelf open maakt en checked dat de bekabelling de geupdate versie is). Volg de airduct die gaat over de motor en loopt dan naar beneden in aan de bestuurderskant, deze gaat in de ISC/CC / ETA. Daar zit een groene label op met de datum van productie in de vorm van 94M10, wat staat voor October 1994, voorbeeldjes:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -eta_2.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... hoto-2.jpg
Mocht ie nou van voor 1998 zijn, kijk eens op eBay naar het product nummer, staan er genoeg op van 1998 of nieuwer en laat hem AUB niet fixen bij BBA Reman.

Zijn bovenste gedaan dan;
Hoe staat het met je ontsteking systeem; hoe oud zijn de bobines (3 stuks), de ontsteking kabels, bobines? Ze gaan zo'n 150.000 mee daarna moet je het hele zootje vervangen. Kies alleen Bosch, Beru of Bremi.
- Bougies met 40 a 50.000km wel vervangen in de M104 met ALLEEN (!!!!!!!) Bosch F8DC4 en niks anders wat ze je ook vertellen bij welke winkel/monteur waar ook.
OVP Relay (Over Voltage Protection relay) vervangen naar de geupdate versie (Alleen van MB of Kaehler GEEN URO of andere merken): A 000 540 67 45
Fuel Pressure Regulator vervangen, cheape fix MB nummer: A 000 078 18 89, Bosch part nummer: 0 280 160 587 (tip kijk eens op amazon.com / .de naar dit onderdeel)
Benzine filter al tijdig vervangen?

Tip: heb je een 280E/E280 of 320E/E320 met de M104 motor met HFM systeem zoek dan ook eens op Benzworld.org onder de sedan -> W124 rubriek.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.
Gripen
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 15 dec 2013, 16:09
Woonplaats: Twente
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Rojo124 » 03 maart 2015, 17:54

fprelais.jpg
fprelais.jpg (20.98 KiB) 1120 keer bekeken
@ Niek
Het relais achter de zwarte plaat (achter de accu) met KD er op is inderdaad het brandstofpomprelais BPR.
heel vaak zijn de solderingen binnen in het relais gescheurd/gebroken ...resultaat uitvallen van de brandstofpomp.

Meestal als je dan een aantal minuten wacht of een tikje op het relais geeft dan werkt hij weer even.
Als de wagen niet start of uitvalt hoor je dan de brandstofpomp bij het op contact zetten?

Ik ken dit probleem...mijn vorige 260E 1992 had dit ook....ik heb toen eerst het relais weer opnieuw gesoldeerd maar het probleem kwam terug...daarna een ander relais gekocht en het probleem bleef weg.

ik raad julie aan om eerst eens een ander relais te proberen..en daarna evt pas naar de kabelboom te kijken.
een ander relais is zo gevonden en kost weinig.
fprelais.jpg
fprelais.jpg (20.98 KiB) 1120 keer bekeken

fpr relais open.jpg
fpr relais open.jpg (33.74 KiB) 1120 keer bekeken

fpr solderen.jpg
fpr solderen.jpg (56.56 KiB) 1120 keer bekeken
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 785
Geregistreerd: 06 feb 2011, 19:59
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 03 maart 2015, 19:19

AdamCabrio schreef:John,
Ik zie in je profiel dat je in Zaandam woont. De dichtstbijzijnde specialist die ik je hiervoor kan aanraden: firma Wieman, Amsterdam-Noord (even googelen voor tel.nr.). Zij zijn echt specialist op dit gebied. Ik had vorig jaar een zelfde soort probleem met mijn E320 Kombi: het bleek een (moeilijk te vinden) bijna-breuk te zijn in de kabel die naar de computer loopt die de benzine-inspuiting regelt (soms wel starten/soms niet starten/soms afslaan tijdens het rijden/soms toch ook weer mogelijk om te starten na enige tijd). Behalve dat defecte kabeltje (dit is dus niet de beruchte motorkabelboom) moest (in mijn geval) ook de bijbehorende computer worden gereviseerd. Wieman kan dat allemaal testen en eventueel reviseren. Zit er bij jou ook ASR op? Succes!


Computer reviseren?
Alles kan kapot maar de computers zelf gaan opvallend weinig stuk. Kosten gebruikt niet veel ondanks hun pittige nieuwprijs. Er is nauwelijks vraag naar.
Ik denk dat je bij Bijsterbosch beter af bent, ondanks de afstand.
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gripen » 03 maart 2015, 20:18

Idd, computers gaan bijna nooit kapot, tenzij je kabelboom met eco junk voor kortsluiting heeft gezorgd en iets heeft aangericht.

Als het om m104 gaat zorg eerst dat hij eco junk vrij is in kabelboom en isc/cc of ETA. Dat is echt cruciaal. Kan het niet genoeg stressen.
Gripen
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 15 dec 2013, 16:09
Woonplaats: Twente
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 03 maart 2015, 20:51

@Rojo dus het relais achter de accu met in mijn geval KD/Klima erop is ook het brandstof relais?
Ik dacht dat KD van kickdown was en Klima van de airco? Bij mij staat er het volgende nummer op 003 545 56 05. Kan iemand checken of dit idd ook voor bpr is?
Verder heeft de auto recent een grote beurt gehad waarbij bougies en brandstoffilter ook zijn vervangen.
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gripen » 03 maart 2015, 21:08

F8DC4 mag ik hopen ;)
Gripen
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 15 dec 2013, 16:09
Woonplaats: Twente
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 03 maart 2015, 21:13

@gripen: wat is er zo speciaal aan die bougies?
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 03 maart 2015, 21:42

Niks, je kunt zeker zo goed NGK bougies gebruiken.
NGK ligt wat bougies betreft mijlen ver voor op de rest.
Vrijwel alle HP motoren maken standaard gebruik van de Japanse kaarzen.

Bobines alleen Bosch, kabels Bosch of Beru.

Bremi hoort op geen enkele Mercedes thuis!
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 03 maart 2015, 22:18

Zo zou ik het probleem aanpakken, een combinatie van weinig kostende oorzaken eerst uitsluiten met oog voor groter onheil.

Kijk eerst eens naar de toestand van de kabelboom. Zijn daar optisch geen problemen vast te stellen dan verlegt zich de zoektocht naar brandstof voorziening.

Het pomprelais verwisselen voor een ander.Brandstoffilter vervangen.

Toestand van bobines en kabels controleren.
Krijgen alle bougies een dikke vonk.

last but mot least, de krukassensor is ook bekend als oorzaak van de problemen.

Het is eigenaardig maar met een goede vonk en wat brandstof moet de M104 motor gewoon aanslaan!
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gripen » 04 maart 2015, 12:19

Gullwing schreef:Niks, je kunt zeker zo goed NGK bougies gebruiken.
NGK ligt wat bougies betreft mijlen ver voor op de rest.
Vrijwel alle HP motoren maken standaard gebruik van de Japanse kaarzen.

Bobines alleen Bosch, kabels Bosch of Beru.

Bremi hoort op geen enkele Mercedes thuis!


Als je een Bosch plug gebruikt gebruik dan voor de M104; Bosch F8DC4 en geen andere en zeker geen resistor plug zoals FR8DC4 of ander.
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn, NGK, Beru of Champion of een ander goed merk met dezelfde specificaties is ook prima.
Of NGK op dit moment mijlen voor ligt weet ik niet en maakt niet veel uit voor het type dat in onze oude Benz Motoren gaat lijkt mij, maargoed als je NGK wil draaien prima. Zorg ervoor dat je geen nieuwer type bougie er in stopt, en dat die je er in stopt een non-resistor copper core plug is :)

Bobines zijn prima van Beru dus dat is klare onzin dat je hier aan het verkopen bent. Los daarvan draai ik ze zelf al probleemloos 12.000KM in mijn E280, ik laat weten als ze kapot zijn!
Beru en Bremi worden op Benzworld.org aangeraden, daar heet het al the three B's. Bosch, Bremi or Beru.

Doe er mee wat je wil, ik probeer gewoon wat ik leer op Benzworld.org waar over het algemeen een grotere hoeveelheid mensen zitten waaronder een aantal oude/huidig Mercedes Technicians en waar de M104/M119 veel meer voorkomt dan in NL over te brengen. Als het niet in dank word afgenomen prima ;) :think:

Waar ik ook nog net aan denk, let er ook op dat je voltage regulator nog goed is, zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=WYvZRz5Truo
Als die niet goed/niet helemaal goed is kan je rare dingen krijgen... inclusief wel niet starten!
Hier nog een DIY+informatie ervan:
http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=4752
Gripen
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 15 dec 2013, 16:09
Woonplaats: Twente
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 04 maart 2015, 18:56

Ik heb inmiddels het brandstof relais gevonden. Het zat naast de ASD (achter de accu). Ik ga morgen bij de dealer een nieuwe bestellen. Ik hou jullie op de hoogte!

Groet Niek
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 04 maart 2015, 22:52

Gripen,

Ik zou informatie hier beperken tot datgene waar je zelf ervaring mee hebt.
Welk forum je ook kiest overal wordt informatie rondgestrooid die niet uit de eerste hand komt.
Die gaat een eigen leven leiden en wordt na enige tijd tot waarheid verheven.

Ik heb een beetje verstand van W124 modellen.
Twee nieuwe, een 230E en een 280TE, plus een reeks okkaazies en veel kilometers hebben me aardig wat kennis opgeleverd.

Paul
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gripen » 05 maart 2015, 11:27

Gullwing schreef:Gripen,

Ik zou informatie hier beperken tot datgene waar je zelf ervaring mee hebt.
Welk forum je ook kiest overal wordt informatie rondgestrooid die niet uit de eerste hand komt.
Die gaat een eigen leven leiden en wordt na enige tijd tot waarheid verheven.

Ik heb een beetje verstand van W124 modellen.
Twee nieuwe, een 230E en een 280TE, plus een reeks okkaazies en veel kilometers hebben me aardig wat kennis opgeleverd.

Paul


Paul ik weet dat je erg veel van deze autos weet, veel en veel meer dan dat ik er persoonlijk van weet en ik heb respect voor jou mening en bijdrage op dit forum, dat maakt dit forum tot wat het is.

Dat gezegd kies ik mijn informatie per onderwerp waar ik persoonlijk denk dat de meeste kennis/ervaring zit. Vind het jammer dat je min of meer de informatie op andere fora onderuit haalt zonder onderbouwing omdat die niet met jou mening overeen komen en dat informatie noemt die een eigen leven is gaan leiden en daarbij zegt dat ik me met informatie moet bezighouden waar ik zelf ervaring mee heb zonder dat je enig idee hebt waar ik ervaring mee heb. Ik heb namelijk kwa M104 de hele mikmak al gehad, zelf opgelost en uren research inzitten.
Gripen
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 15 dec 2013, 16:09
Woonplaats: Twente
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 05 maart 2015, 16:05

Je hebt jammer genoeg niet goed begrepen wat de bedoeling van mijn commentaar was.

Alle informatie die van horen zeggen komt is per definitie niet betrouwbaar.
Dat heeft niets met mijn mening te maken maar simpelweg met het feit dat doorvertelde verhalen na een paar keer nauwelijks nog enige relatie vertonen met het oorspronkelijke verhaal.
Ik neem aan dat je de grap kent van een kort verhaaltje dat op verjaardagen rondverteld wordt van de ene bezoeker aan de andere. Na een paar keer doorvertellen is vrijwel niets meer te herkennen van het oorspronkelijke verhaal.

Iedereen heeft volop gelegenheid zijn ervaringen hier met andere liefhebbers te delen.
Normaal gesproken zal ik daar ook niet op reageren tenzij er echte onjuistheden in staan of er door de bijdrage gevaar kan ontstaan voor de hobbyist of andere weggebruikers.

Zelf ingrijpen in de bedrading van de auto met als resultaat een grotere storing kan van mij rekenen op de vraag of de auto goed verzekerd is tegen brandschade. Het zal de eerste auto niet zijn die affikt door dit soort activiteiten.
Gelukkig niet hier maar op het W126 forum kwam ik iemand tegen die met niet goed begreep hoe remmen ontlucht moeten worden.
Deze handige Harry ging dus met ondeugdelijke remmen de weg op.
Ik ben de zeikerd die ook op enig moment aanraad om vooral niet zelf te gaan knutselen maar de hulp in te roepen van een vakman om grotere rampen te voorkomen.

Dat deed ik bij de optimist die dacht dat het veranderen van een benzine auto met handbak in een diesel met automaat binnen zijn mogelijkheden lag.
Na een paar postjes heb ik die meneer het advies gegeven de problemen op te laten lossen door een vakman die daar wel heil in ziet. De meeste bedrijven zullen om ruzie te voorkomen niet eens aan zo een project willen beginnen.

Daarna volgden nog 54! postjes met steeds meer onbegrip en ellende.
Uiteindelijk gaat de auto naar een Mercedes specialist die er weer een rijdend obbjekt van weet te maken.
Nog geen probleem voor mij. Wel jammer dat deze knutselaar daarna doet of hij zelf op deze gedachte is gekomen.
Ik heb daar niet meer op gereageerd, iets van paarlen voor de zwijnen.

Geniet van je auto, blijf je ervaringen hier met anderen delen maar bedenk dat het internet vol staat met minder betrouwbare informatie. Die informatie zou hier beter niet kunnen verschijnen omdat ze gebruikers bij reparatie en onderhoud op het verkeerde been kan zetten.
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 05 maart 2015, 20:36

Hier een update: morgen is het relais binnen.
Om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door een storing in de ontsteking, heb ik vanavond de auto proberen te starten door remmenreiniger in het inlaatspruitstuk te spuiten. En wat gebeurde er....de auto heeft kortstondig gelopen. Motor heeft zelfs hoger in toeren gelopen vergeleken met voorheen. Heb dus goede hoop dat het in de brandstoftoevoer zit. But you'll never know :)
Morgenavond heb ik het verlossende antwoord!
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Gullwing » 05 maart 2015, 21:53

Hou vol!
Alles sal reg kom.

Een beetje brandstof met een snuifje lucht, een mooie vonk en niet te vergeten wat compressie dan slaat de motor gegarandeerd aan.
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Michel1975 » 06 maart 2015, 16:17

Gripen schreef:
Gullwing schreef:Niks, je kunt zeker zo goed NGK bougies gebruiken.
NGK ligt wat bougies betreft mijlen ver voor op de rest.
Vrijwel alle HP motoren maken standaard gebruik van de Japanse kaarzen.

Bobines alleen Bosch, kabels Bosch of Beru.

Bremi hoort op geen enkele Mercedes thuis!


Als je een Bosch plug gebruikt gebruik dan voor de M104; Bosch F8DC4 en geen andere en zeker geen resistor plug zoals FR8DC4 of ander.
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn, NGK, Beru of Champion of een ander goed merk met dezelfde specificaties is ook prima.
Of NGK op dit moment mijlen voor ligt weet ik niet en maakt niet veel uit voor het type dat in onze oude Benz Motoren gaat lijkt mij, maargoed als je NGK wil draaien prima. Zorg ervoor dat je geen nieuwer type bougie er in stopt, en dat die je er in stopt een non-resistor copper core plug is :)

Bobines zijn prima van Beru dus dat is klare onzin dat je hier aan het verkopen bent. Los daarvan draai ik ze zelf al probleemloos 12.000KM in mijn E280, ik laat weten als ze kapot zijn!
Beru en Bremi worden op Benzworld.org aangeraden, daar heet het al the three B's. Bosch, Bremi or Beru.

Doe er mee wat je wil, ik probeer gewoon wat ik leer op Benzworld.org waar over het algemeen een grotere hoeveelheid mensen zitten waaronder een aantal oude/huidig Mercedes Technicians en waar de M104/M119 veel meer voorkomt dan in NL over te brengen. Als het niet in dank word afgenomen prima ;) :think:

Waar ik ook nog net aan denk, let er ook op dat je voltage regulator nog goed is, zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=WYvZRz5Truo
Als die niet goed/niet helemaal goed is kan je rare dingen krijgen... inclusief wel niet starten!
Hier nog een DIY+informatie ervan:
http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=4752
Ook op het W126 forum zijn de meningen over Beru verdeeld. Ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet in te halen. ;)
Michel1975
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 nov 2013, 21:17
Roepnaam: Michel
Type wagen: 300E-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Range Rover Classic LSE 1993


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 06 maart 2015, 21:01

Heren,
Zoals beloofd hier een update. Vanavond het nieuwe relais geplaatst en wat gebeurde er........ze pakte vrijwel direct aan. Zij het in het begin met horten en stoten. Dit komt vast door het vele starten en de remmenreiniger welke ik er gisteren ingespoten heb om te kijken of het probleem daadwerkelijk in de brandstoftoevoer zat.
Ik ben dus een blij man! Heb gelijk een stuk gereden! Heerlijk :)
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Ronald124 » 06 maart 2015, 21:59

probeer eens een nieuw overspannings relais , als deze defect is krijg je dit soort problemen
Ronald124
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 03 jun 2012, 09:47
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Ronald
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1991
200D 1986


Re: W124 320E start wel/start niet.

Berichtdoor Scientist » 06 maart 2015, 23:18

Beste Ronald,

De auto loopt weer als tevoren :)
Scientist
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 28 jan 2011, 21:12
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Niek
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W124 320TE 1993
W114 280E 1973

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum voor Gasten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast