Koel genoeg houden bedoel ik niet roodgloeiend. Warm zal het altijd worden maar gewoon warm is niet erg, bij roodgloeiend veranderd de eigenschap van het metaal. Nu is het maar de uiteinde van de veer maar het zou lullig zijn dat dat stukje dan binnen korte tijd afbreekt oid.
Een zo dun mogelijk schijfje, 1 mm ipv 2 mm. (Kosten bijna niets bij de Action bijvoorbeeld) Ook kan je natuurlijk heel simpelweg met een plantenspuit in de ene hand, slijptol in de andere (veer in de bankschroef of workmate) het zaakje makkelijk koel houden, heb dit zelf met andere dingen ook al meer gedaan, blijft de origele coating/verf ook gewoon zitten en brand er niet onnodig alles af.
Met een elektrische slijptol niet teveel water (of je moet immuun voor stroom zijn en je aardlek willen testen......
), bij een accu of lucht aangedreven maakt dat uiteraard niet uit. Accu is gelijkstroom dus kan gewoon tegen water, de motor zowieso, de electronica is natuurlijk een ander verhaal. ("vroeger" toen ik nog radiografisch bestuurbare auto's had liet je een nieuwe motor inlopen compleet ondergedompeld in een glas of bak water. Uiteraard goed drogen erna)
En met beleid slijpen maar dat geldt voor alles.
Misschien allemaal overbodig maar kwaad doen kan koel houden niet dus beter voor niets als achteraf spijt
@Nico: je kan natuurlijk ook eerst even kijken hoeveel noppen je veerrubber heeft en naar 1 nop gaan als eerste om te kijken of hij dan laag genoeg staat naar je zin. Als je al op 1 of 2 noppen zit heeft dat weinig zin natuurlijk.