Prima, dan kan ik de uitlaat toch al eventjes uitsluiten.
Gisteren heb ik de transmissieolie en filter vervangen en vandaag de verdelerkap, rotor en bougiekabels,... Helaas pindakaas, geen enkele verbetering en volgens mij zelfs iets slechter, vreemd genoeg. Alles nieuw, origineel Bosch. De bougies waren al vervangen (Bosch). Het probleem is dat ik ook nog heel veel carrosseriewerk heb en dat ik eerst die motor deftig draaiende wil krijgen. Het slechter draaien wijd ik vooral aan de buitentemperatuur, als het steenkoud is, draait hij 1 minuut goed, daarna begint het slecht draaien. (koude lucht is compacter, dus ik begin de luchttoevoer te verdenken)
Wat mij nog opvalt: de wagen staat op een babybrug(dus gewoon met zijn voorwielen van de grond), als ik de motor even liet draaien, licht er een vrij grote natte plek achter de uitlaat(niet echt vettig, dus ik hoop gewoon condens uit de uitlaat...?)
Opeens werkt de ecometer niet meer, nog een heel klein beetje, maar reageert zo goed als niet meer op het gas geven.(dit werkt op vacuum denk ik, dus waarschijnlijk ergens een lek?) Maar kan iemand mij uitleggen, hoe je met het vervangen van de verdeler en transmissieolie, de ecometer om zeep krijgt?
Het hele vreemde aan het verhaal is dat de motor goed draaide toen ik hem ging halen en het precies meer en meer achteruit begint te gaan(dit gaat dus over een afstand van 100km, bij aankomst was het probleem geboren) De wagen start als hij warm is slecht of zelfs niet, hij draait vooral slecht bij stationair, maar tegenwoordig merk ik dat hij ook wat begint te 'daveren' (heel lichtjes) als ik hem naar 2000 toeren breng.
Als iemand nog een idee heeft? Anders breng ik hem naar de garage... Ik zou het liefst zelf vinden en oplossen(das toch iets persoonlijker om wat een band met de wagen te krijgen
) Maar er is nog redelijk wat werk aan en anders kan ik er binnen een half jaar nog niet mee rijden (of hij ligt open en ik krijg hem zelfs niet meer naar de garage) Vooral het sluimerende idee dat de wagen misschien echt een groter probleem heeft, wil ik zo snel mogelijk achter mij laten voor ik verder doe. Maar het feit dat hij echt nog wel power heeft en op toeren zeer fijn draait, hoop ik dat ik kan uitsluiten dat er grotere structurele problemen meespelen...
Trouwens, hoeveel darmpjes(vacuumslangen, overdruk, benzine,... god weet wat allemaal) zitten er wel niet aan deze motor, als die allemaal problemen kunnen geven na 30 jaar, wordt dat een leuk speurwerk.
Alleszins leuk dat er fijne mensen wat meedenken!