Een schaal met 160bar is i.d.d wel weer nauwkeuriger dan 250bar wanneer je 125-135 bar afperst. Misschien dan toch maar 160bar manometer kopen en wat de toekomst brengt aan wagenpark met de daarvoor optimale manometer zien we dan wel weer.
Er schijnen zelfs 150bar manometers te zijn, zie de volgende howto om zelf een tester te bouwen:
http://www.peachparts.com/shopforum/gen ... ester.htmlZie ook de bijlage
Nog meer zelfbouwprojecten van gereedschap vind je hier:
http://www.homemadetools.net/category/automotiveDe manometer met glycerine gevuld leek me al een goede zet. Dat je er beter wat glycerine uit kan laten lopen, en dat dat kan, wist ik nog niet. Wijst zich dat vanzelf of moet je een gaatje boren en weer afdichten? Wederom bedankt voor de leerzame tip.
Is er nog een goede reden om de 600bar verstuivertester te kopen, of volstaat de 400bar versie?
400 bar kan het op papier prima doen, maar misschien is er toch een technische reden dat de 600bar versie beter/fijner is om mee te werken?